Pagina's

vrijdag 22 juni 2012

Oilily onderzetters haken, patroon!


Ik heb een aantal mailtjes gehad van lieve lezers die benieuwd waren waar ik het
patroon vandaan had van de 'oilily' onderzetters.
Ik heb deze zelf een beetje uitgevogeld.

Hier onder het patroon welke ik voor de liefhebber heb uitgeschreven.
Excuus voor de slechte kwaliteit foto's maar ik heb de foto's s'avonds genomen en
dan is de kwaliteit niet echt om naar huis te schrijven.

* Je begint met een ketting van 6 lossen welke je sluit dmv een halve vast.
* 1e toer; met dezelfde kleur, 12 stokjes in de ring.
*2e toer; nieuwe kleur, 3 lossen (dit is 1 stokje) en 1 stokje, dan in elke opening: 2 stokjes, herhaal tot je de ring weer kan sluiten dmv een halve vaste in het eerste stokje (in totaal 24 stokjes).  
*3e toer; zelfde kleur, 3 lossen (dit is 1 stokje), dan in elke steek (dus niet in de opening): 2 stokjes en dan weer 1 stokje (in totaal dus 36 stokjes). Sluit met halve vaste in het eerste stokje.
*4e toer; nieuwe kleur, goude kleur, vaste in elke steek. Sluit met halve vaste
*5e toer; nieuwe kleur, 3 lossen (is 1 stokje), 1 stokje in volgende steek, 2 stokjes in volgende steek.
Herhaal, dus 1 stokje, 1 stokje en 2 stokjes. (in totaal 48 stokjes) Sluit met halve vaste.
*6e toer; nieuwe kleur, 2 lossen (is half stokje), vervolgens in elke steek 1 halfstokje, sluit dmv halve vaste.
7e toer; nieuwe kleur, vaste in steek, volgende steek maar je het schuldrandje: half stokje, 2 stokjes, half stokje. Volgende steek weer een vaste. Dit herhaal je tot je weer rond bent. Sluit dmv halve vaste.
Afhechten en klaar is je onderzetter!

Hopelijk kom je eruit, dit is mijn eerste patroon dus alvast mijn excuus als het een beetje warrig overkomt.
Heb gehaakt met haaknaald 3,5
En Rio katoen gebruikt, de goude is lurex.



Liefs

Ilona


41 opmerkingen:

  1. Leuk zeg en inderdaad helemaal Oilily.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor de beschrijving. Ik ga het zeker een keer proberen. En je foto's zijn toch helemaal zo slecht niet. Ik vind het er heel vrolijk uitzien met al die fijne kleurtjes.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn hele mooie onderzetters. Bedankt voor de beschrijving. Ik ga ze zeker een keertje maken deze zomer.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor het delen; zo mooi en fleurig om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn super leuk.
    Een heel fijn weekend.
    Lieve groetjes Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn Prachtig bedankt voor de beschrijving. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. really gorgeous!!! thank you for sharing!!
    xxxx Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben niet zo van het haken, maar nu ik deze zie wilde ik wel dat ik het ook kon.
    Superleuk en geweldige kleurcombinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor het patroon! Daar heb je me erg blij mee gemaakt, ze zijn prachtig.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maravillosos colores que alegran la vista!! muchas gracias por el tutorial.
    Abrazos

    BeantwoordenVerwijderen
  11. marianne,
    Ik vind ze erg leuk, ik kan alleen het patroon niet uitprinten. Mijn mail is m.koopman@live.nl
    wie oh wie kan mij helpen??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een schrift waarin ik dit soort kleine beschrijvingen in overschrijf, scheelt ook in de inkt en heb zo de beschrijvingen bij elkaar, eventueel zet ik er de link bij, misschien een idee?

      Verwijderen
  12. Wat een leuke onderzetters heb je gemaakt. Gezellig op tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke onderzetters. En je foto's zijn voor mij duidelijk. Ga ze snel een keer proberen te maken. Ik vind dat goud draadje erin ook zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. weet je misschien zo welke kleuren het zijn of welke kleuren je hebt gebruikt. mijn vriendin heeft dit servies en woont niet in de buurt ik dacht dat is wel leuk om voor haar te maken maar ik weet zo niet welke kleuren ik het beste kan gebruiken
    groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel leuk gedaan, ik heb er inmiddels ook al 4 gedaan. Voor 2 onderzetters heeft mijn dochter van 3 de kleuren uit mogen zoeken :)
    Ik heb bij jouw gouden kleur geen vasten maar halve stokjes gebruikt. Je kunt de kleur dan beter zien.
    Heel handig om zo restjes op te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Erg leuk!! Ga ze zeker ook maken !
    Gr. Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Ilona
    Je maakt mooie dingen en ik ben helemaal weg van je kleurgebruik lekker vrolijk.
    Ik ben meteen volger bij je geworden.
    Kom je ook een keer bij mij kijken.
    Groetjes Sandra
    sandracreaties.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hai Ilona,
    Dankjewel voor het leuke patroon. In opdracht van de Sint ben ik met een leuk setje bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Ilona
    bij toer 6 beschrijf jet volgende:
    ''6e toer; nieuwe kleur, 2 lossen (is half stokje), vervolgens in elke steek 1 stokje, sluit dmv halve vaste.''

    maar op je foto zijn er vasten te zien?
    is dit een foutje of moeten dit in plaats van stokjes vasten zijn bij toer 6?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,
      Ik ben nu aangekomen bij deze toer en ik dacht ook al dat dit geen stokjes zijn.
      Heb je inmiddels al antwoord?
      Graag je reactie dan kan ik snel verder met deze fleurige onderzetters.
      Alvast bedankt,
      Lia

      Verwijderen
    2. Even een reactie van een mede-haakster op deze reactie van een jaar geleden ;-)
      Ik kwam deze week langs dit blog en ben de onderzetters meteen gaan maken om een vriendin cadeau te doen.
      De steken in de 6e toer zijn halve stokjes, dus geen stokjes of vasten.

      Verwijderen
  21. Nog even verder geneusd op je blog en het patroon van de onderzetters al gevonden! Super!!! Ga er van de week eens even goed voor zitten. Dankje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Ilona,

    Ik zit zo een beetje in blogland rond te surfen en kwam via Blij dat brei jou leuke onderzetters tegen. Even rond gesnuffelt op je blog, zo leuk dat maar meteen in je rijtje volgers ben aangeschoven.

    Groetjes, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat maak je toch onwijs leuke dingen!! ik "pik" je onderzetters even mee, heel erg bedankt dat je ze met ons wilt delen! Fijn weekend! grs San

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind ze super! Heb er al 4 gemaakt en ben nog niet klaar! Ik word er helemaal vrolijk van!
    Thanx!

    Groetjes,
    Nadat

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuke onderzetters!!! Ik heb er één geprobeerd te maken, maar mijn schuldrandje is niet zo mooi als bij jou. Heeft iemand nog tips.
    Ook denk ik dat je misschien vasten bedoelde in toer 6 i.p.v. Stokjes.

    Groeten,

    Cheryl

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dank je wel voor het leuke patroon. Ik ga het gauw proberen. Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hiyа! I knoω this is κinda off
    tоpіc nеνегthelеss I'd figured I'd аsk.
    Would уou bе іntеrestеd іn eхсhanging links or maybe guеst wrіtіng a blog pοѕt
    or ѵiсe-vеrsa? My ѕite covers а
    lοt of the samе tоpicѕ aѕ уouгѕ and I feеl
    we could greаtlу benеfіt frοm eaсh оther.
    If you happеn to be interesteԁ
    feel free to shoot mе аn е-mail. I look forwarԁ
    to heаring fгom уou! Wonderful blog by thе wаy!


    Feel free to νіsit my web-site messy cunt

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hi! dank je wel voor het leuke patroon! ik heb ze ook gemaakt en uiteraard even netjes gelinkt!
    Dank voor het delen

    handmadebyziva.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo wil glazen onderzetters omhaken,is hier ook een patroontje van,het zijn van die ouderwetse,Gr Adri Bijl

    BeantwoordenVerwijderen
  30. hey dank je wel voor het patroon. Ik ga hem nu maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hey dank je wel voor het patroon. Ik ga hem nu maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hey Ilona, ik heb er nu 4 gemaakt! Bedankt voor het patroon! Erg leuk! Heb ze wel in andere kleuren gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Ilona,

    Bedankt voor al het moois en het moois wat je nog aan het maken bent.

    lieve groetjes
    suzanne-christine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. any way to translate this to US terms?? Would love to make these!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Leuk haakwerkje om als beginneling de verschillende steken te leren kennen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Die van mij hobbelt een beetje :(

    BeantwoordenVerwijderen

Super leuk als je een bericht achterlaat!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails