Pagina's

woensdag 6 november 2013

Kerstklokjes haken patroon, Crochet a Christmas bell pattern



Materiaal; 
Paris Drops, haaknaald 4,5,  snoertje met 10 of 20 ledlampjes (ledlampjes worden niet warm, erg belangrijk) op baterijen


Patroon;
Begin met een magische ring.
1) Haak 2 losse (=eerste halve stokje), haak 11 halve stokjes, sluit dmv halve vaste (12 halve stokjes)
2) haak 2 losse (=eerste halve stokje), 2 halve stokjes in elke steek, (24 halve stokjes), sluit dmv halve vaste
3 t/m 7) haak 2 losse (=eerste halve stokje), haak 24 stokjes, sluit dmv halve vaste (24 halve stokjes)
8) haak 2 losse, *2 halve stokjes in volgende steek, 1 half stokje in volgende*, herhaal van */* 
sluit dmv halve vaste. (36 halve stokjes)
9) haak 2 losse, 35 halve stokjes, sluit dmv halve vaste (36 stokjes). Hecht af, knip draad af en werk draad weg. 

Nu heb je een klokje gehaakt. 
Zorg dat  je de magische ring in het begin goed aantrekt zodat het gaatje niet te groot wordt, anders valt later het ledlampje eruit. Deze lampjes zijn namelijk erg dun. 

Als je 10 klokjes hebt gehaakt kan je de ledlampjes erin doen. 
Je duwt ze tussen de kleine opening, ik heb 2 lampjes in 1 klokje gedaan. 

Maar nu zat ik nog met het batterijendoosje, waar laat ik die??! 
Ik heb daar een simpel tasje omheen gehaakt. Met vaste, stokjes en halve stokjes. Ook een klein hengseltje eraan zodat je deze ook op kunt hangen.







Liefs 

Ilona 


30 opmerkingen:

  1. Suler leuk!dat zal er vast ontzettend leuk uit zien als t schemerig word!
    Groet, Susan
    Creatieinspotlight.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Owwwwwwwwwww... wat heb je dat weer leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fab idea!!!!!!
    thank you for sharing, xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk!!! Dit patroontje ga ik opslaan, dank je wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk!!
    Ik heb nu nog een slingertje met gehaakte eikelmutsjes met eikeltjes hangen, maar daar kunnen straks deze leuke lampjes hangen :-)
    Dank je voor het delen van je patroontje,

    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. BEAUTIFUL,BEAUTIFUL!! BEIJO.VALÉRIA.(BRASIL).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig leuk bedacht en uitgevoerd!! Complimenten!!!!!!!!!!!!!!! En ik ga aan de slag, morgen naar action voor de lampjes! Dank je wel, super lief dat je wilt delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig leuk heel erg bedankt voor het patroon super.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk ga ik zeker maken
    http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat super leuk en bedankt voor het delen.
    Wat heb je toch een geweldige kleur op je muur!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eigenlijk hou ik er helemaal niet van, dat gepriegel met haken. Maar deze zijn wel heeeeeeel erg leuk. Toch maar eens nadenken of ik me daar niet gewoon heel eventjes over heen kan zetten. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. HEEEL LEUK! Ik heb ze op mn to do lijstje gezet. Dankjewel voor de inspiratie! Fijne dag! Love, Ant

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooo schattig ga hem zeker eens na maken, dank je. Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk, weer een projectje om een keer te gaan maken.
    Maar ik moet (wil) nog zo veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk zeg, met die lampjes erin. Heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gigantisch mooi.
    Ze passen perfect bij de blauwe muur.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. What a marvelous idea! Your blog is one of favourite... :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wauw wat gezellig en dat hoesje om het doosje, helemaal súper! Dank je wel voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heya this is kіnda οf off topic bսt I was wondering if blogs use WYЅIԜYG editors or if you have to manually codе with HΤML.
    I'm ѕtarting a Ƅoog soօn but have noo coding knowleddge so I wanted too ɡet guidance ffrom someone
    with experience. Any hеlρ would be enormousy appreciated!


    My web site Dr Oz Cambogia,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. schitterrend (in alle betekenissen van het woord!)

    BeantwoordenVerwijderen

Super leuk als je een bericht achterlaat!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails